Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Tutorial

C I N T A

Assalamualaikum !

Did you really know what that LOVE? Bajet speaking gile aku. Hahaha. Okay. Kalau dfikirkan , cinta itu memang seharusnya memiliki. Kenapa? Setiap insan mempunyai hati kecil yang tersimpan. Hati yang kecil tu lah dimana datang nya perasaan. Perasaan apa? Semestinya C-I-N-T-A. Itulah topik aku hari ni. Dalam Islam,terselitnya hukum hukum bercinta. So aku rajin search search dekat blog blog ustaz. Aku main ceroboh je blog ustaz mana ntah . But niat aku ni nak share lah bende ni. Sharing is caring. *kononnya*
Bercinta yang diharamkan tu ialah seperti yang berlaku dewasa ini yaitu antara si lelaki dan si perempuan saling berbual, bertemu, keluar atau makan bersama.

Apakah yang dimaksudkan pula bercinta tapi menjaga2 batas2nya. Batas apa yg dijaga?
Kalau yg dimaksudkan dengan batas itu ialah mengikut garis panduan agama maka tidaklah salah tetapi tidak pula dinamakan bercinta.. itu hanya disebut sebagai saling mengenali.
Dalam Islam, tdak salah menegenali seorang perempuan dengan tujuan utk dijadikan isteri. Tetapi tidaklah sampai keluar bersama tanpa mahram, bercakap perkara2 yg yg disukai olih nafsu.
Tetapi kalau maksud menjaga batas tu ialah tidak tidur bersama hanya berjalan atau sekali sekala makan bersama maka itu bukan menjaga batas agama bahkan inilah bercinta yg diharamkan.
Masya-Allah . See ? Korang , ehemm kita yang dah membentukkan cinta . Korang yang memulakan cinta . Tapi kenapa korang nak kata cinta tu huduh (hodoh) ? Ko ingat ko cantik sangat?? Actually cinta tu dari hati ke hati. Bukan dari mata ke mata. So jaga baik dalam sesuatu hubungan :')


TERIMA KASIH KERANA SUDI BACA ENTRY KITA :*

0 comments to zeeQa: