Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Tutorial

LIMA SEBAB SERONOK BER-BLOGGING



ASSALAMUALAIKUM ^^


Ramai yang tak kenal lagi apa tu blogging . Dan ramai lah juga yang pelik best sangat ke blogging ni . Macam tak berfaedah langsung kekadang . Ada juga cakap buang masa je. Ada sesetengah tuh tak kenal apa tuh blogging . Kita boleh ber-blogging dekat Blogger, Wordpress dan macam-macam lagi.




Tempat feeling

  • Kalau kita ada pendapat atau masalah boleh free je tulis dekat sini . Pendapat kita tuh pulak kalau betul , apa salah kan cara tuh kita bagi blogger yang lain baca . Biarlah diorang dapat tambah pengetahuan mereka yang cetek . Kalau tempat nak feeling perasaan masalah , blogging pun tempat yang tepat sekali.
Earning Money
  • Blogging pun boleh mendapatkan duit okay. Kita boleh letak ruang iklan dekat blog ni. Contohnya macam Nuffnang dan Churp Churp yang aku tengah pakai ni . Bagus ! Tapi aku ni lambat sikit lah naik earning . Maklumlah pelajar sekolah . Update pun seminggu sekali je . Tapi kalau ada yang rajin nak click free time, silaa! aku alu-alukan.
Ramai Kawan
  • Dengan blogging juga , kita dapat kenal ramai kawan. Bukan je dekat negeri yang kita duduk tapi dekat seluruh Malaysia . Bukan tuh je , kita pun boleh dapat kawan dari luar negara . Kita dapat lah jugak tukar-tukar pandangan sesama kita kan . Friends is important in our life dude.
 Belajar design
  • Macam aku pulak , suka nak edit-edit n i. Aku mana penah pergi belajar Photoshop lah semua tuh . Aku just try je . Tup tup terus okay. Dari blogging ni juga akan buat kita handal dalam bab komputer secara automatik . Macam aku ^^
Bisnes

  • Bab ni memang tak sesuai dengan aku sebab aku still belajar . PMR pon tak lepas . Kalau korang ada buat bisnes , korang buat je blog and then korang promote dekat orang tentang apa benda yang korang jual . Sepanjang aku blogwalking , mesti ada yang promote diorang punya bisnes like my mother . Tapi aku tak tahu la masih wujud lagi ke tak blog dia tuh , so , korang tak paya susah susah nak keluar rumah lepas nie nak pergi beli just search dekat internet je . Simple right ?                     

Sebenarnya banyak lagi , tapi ni je kot yang sempat aku bitaw korang , got to go . Bubye


TERIMA KASIH KERANA SUDI BACA ENTRY KITA :*

0 comments to zeeQa: