Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Tutorial

KEBAIKAN BERSKIPPING

Assalamualaikum !



Actually , skippping rope takde apa-apa kebaikan pun kalau tak digunakan . hahaha . kebaikannnya adalah apabila ia digunakan untuk bersenam :D Baca tuuuu , kalau tak guna takde kebaikan yee . Kalau setakat beli untuk hiasan baik tak payah .

Antara kebaikkannnya :

1 . Lompat 10 minit bersamaan dengan apabila berjalan selama 8 minit . Kalau dah malas jalan tu , lompat je la guna skipping rope 

2 . Lompat selama 1 jam boleh membakar samapai 1000 kalori . Kalau dah lompat dua jam Boleh bakar sampai 2000 kalori . Tapi masalahnya sanngup ke lompat-lompat sampai dua jam . bhahahhaa

3. Boleh kuatkan hati , jantung dan dapat turunkan kolestrol . Bagi orang-orang yang lemah jantung ni sangat terbaik laa XD


4 . Mengawal tekanan darah dan mengurangkan risiko sakit jantung

5 . Untuk mengatur pernafasan . Kalau rasa-rasa pernafasan tak berapa teratur sila la cuba . Lepas ni mesti teratur punya :D

6. Menurunkan berat badan dengan cepat . Sangat terbaik la buat yang nak kurus tu . ( nasihat untuk diri sendiri )

7. Melatih otot kaki , dada , tangan dan bahu . Boleh bagi muscle ketat-ketat jugak . haha


Tu je la yang aku dapat . Apa macam ? Boleh jadi cikgu PJ tak ? Takpun jadi penasihat pemakanan . Bhahahhaha . Padahal makanan sendiri pun tak teratur XD




TERIMA KASIH KERANA SUDI BACA ENTRY KITA :*

1 comments to zeeQa:

Cik Eka said...

tq awak share pasal kebaikan berskipping..
nak letak kebaikan berskipping dalam entry.saye credit blog awak yer

:)