Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Tutorial

Aku Nak Berjaya ☺


Assalamualaikum ^^

*akak aku oke .

Sempena PMR yang bakal menjelang lebih kurang 8 bulan lagi ( tak silap aku la ) , aku dah terasa berdebar gila . Tapi debaran tu yang membuat aku belajar bersungguh untuk mencapai cita cita aku untuk menjadi seorang yang berjaya . Tadi aku baca buku motivasi yang bertajuk 'Pelajar Yang Cemerlang' , lepas tu aku terbaca panduan nak jadi pelajar cemerlang dan aku nak share sikit sama kamu semua . Baca la beberapa panduan yang ada kat bawah ni .

1 . Mesti Ada Target
    
★ Buat Target yang ingin anda capai 5A , 8A , 9A ?

2 . Tahu Apa Yang Perlu Untuk Capai Target
    
★ Bagaimana caranya ? Siapa yang boleh Bantu kita ?

3. Fahami Target Supaya Tidak Tersasar
    
★ Tumpuan kepada kelemahan diri sendiri .

4 . Hubungan Baik Dengan Guru
    
★ Keberkatan ilmu yang ditimba bila guru kita turut mendokan kejayaan kita .

5 . Hubungan Baik Dengan Ibu Bapa
     
★ Restu dan Doa Ibu Bapa amat penting supaya kita dipermudahkan dan dilindungi .

6 . Menjaga Amalan
     
★ Amalan Dunia dan Akhirat perlu seimbang seperti solat dan tidak melakukan kemungkaran .

7 . Berdoa
     
★ Memohon dan meminta dari Allah .

8 . Hubungan Baik Dengan Makhluk Allah     
     ★ Selagi kita hidup , kita janganlah melakukan kesilapan sebab kita hidup sementara sahaja oke .  Sentiasa meminta maaf jika kita dah menyakitkan hati mereka .

Kalau nak berjaya buatla semua benda yang aku senaraikan kat atas tu oke . Goodluck untuk semua yang ambil periksa penting untuk tahun ni ok . Jangan lupa doakan aku sekali dapat straight A's PMR oke 



TERIMA KASIH KERANA SUDI BACA ENTRY KITA :*

0 comments to zeeQa: