Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Tutorial

Ciri ciri Kawan Yang Perlu Kita Cari


ASSALAMUALAIKUM ^^

Hari ni zeeqa nak sentuh sikit pasal kawan . Aku taw ramai yang kecewa dengan kawan sendiri kan ? Sekarang dekat facebook banyak yang buat status 

' KAWAN MAKAN KAWAN '

tu smua normal la , sejak aku pinda Johor pun semua kawan aku macam tuh . Sampai kena panggil dengan cikgu . Tapi lantak la aku tak kisah pun .

Oke aku tk nak banyak mengomel . Dekat atas tu ada gambar kan ? Tu kawan-ll lama aku , actually ada lagi tapi smua gamba tu dkt lappy . Semua kawan aku dkt Utara baik jea tk pernah tikam belakang aku .

Kalau korang nak dapat kawan yang baik baik , baca ciri ciri kat bawah ni ::

1 . Sahabat korang mesti berakal
2 . Bersahabatlah dengan orang yang berakhlak mulia dan tinggi budi pekerti
3 . Pilih sahabat yang mencintai agama islam 
4 . Jangan bersahabat dengan orang yang mengajak kemungkaran
5 . Sahabat mestilah boleh berkongsi suka dan duka , sanggup bersama di saat orang lain tidak mempercayai dan mendustai kita

Firman Saidina Ali r.a
" Saudaramu yang sebenarnya ialah yang bersamamu , yang sanggup berkorban demi kebahagiaanmu , andai ada sesuatu yang menimpamu , maka dia sanggup meninggalkan sesiapapun untuk bersamamu "

Aku tau sekarang ni susah nak cari kawan macam tu tapi insyaAllah , suatu hari nanti korang mesti akan jumpa kawan yang baik . 




TERIMA KASIH KERANA SUDI BACA ENTRY KITA :*

0 comments to zeeQa: