Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Tutorial

Exam Dah Habis !


Assalamualaikum ^^

Akhirnya , exam da habis . Tapi tak bole nak merdeka sangat sebab taun ni PMR woo . Alhamdulillah , setakat ni apa yang aku baca semua masuk dalam exam kali ni kecuali sains . Korang da baca kan entry haritu ? Kalau belum (tekan sini).

*gambar 2011 bersama dgn budak form1

3 hari berturut turut aku tak tido malam semata mata nak study dan 3 hari tu juga la aku balik lambat sebab belajar dekat library sorang sorang . Nampak gamba kat atas tu ? Setiap kali masuk library , tu port aku . Bahagian tu sejuk , tenang aku nak belajar , haha . Nak tido pun tenang gak , muehehe :D


Meniru ? Da lali aku dengar semua ni . Aku yakin semua orang pernah buat termasuklah budak pandai . Secara jujur aku ni pun pernah buat gak . Tapi aku da insaf sejak pertangahan tahun masa form 2 . Kalau kita terus meniru macam mana la nak jadi orang yang berjaya kan ? Kepada sesiapa yang ada tabiat meniru , tolong buang tabiat tu sebab cikgu agama aku cakap meniru itu berdosa besar . Tak sanggup nak tanggung . Pelbagai taktik yang digunakan untuk meniru :-

Taktik pertama
 - Nombor 1 menunjukkan jawapan A
 - Nombor 2 menunjukkan jawapan B
 - Nombor 3 menunjukkan jawapan C
 - Nombor 4 menunjukkan jawapan D
Taktik kedua
 - Pegang dahi bermakna jawapan A
 - Pegang hidung bermakna jawapan B
 - Pegang bibir bermakna jawapan C
 - pegang dagu bermakna jawapan D

Taktik ketiga
 - Tarik meja ke belakang sikit dan jeling jawapan kawan sebelah
Taktik keempat 
 - Tulis jawapan dekat atas meja
 - Bawa nota and then time cikgu tak ada cepat cepat tengok jawapan



Itu saja taktik yang aku pernah buat tapi korang jangan buat pula , kalau nak berjaya jangan sesekali meniru oke . Kita mesti berusaha untuk mencapai kejayaan .


Sebelum korang nak bla dari blog aku , tekan bawah ni kejap . Love you so much , kalau korangtekan la :* 


TERIMA KASIH KERANA SUDI BACA ENTRY KITA :*

0 comments to zeeQa: