Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Tutorial

BAHAYA AMALAN MENGOREK TELINGA



Assalamualaikum and good morning guys !
Harini zeeqa nak share sikit pasal bahaya mengorek telinga.
Kenapa bahaya? Baca dekat bawah ni.

Kebiasaannya korang mengorek telinga dengan menggunakan putik kapas atau pin rambut berwarna hitam kann ?
Kalau betul, kita geng, muehehe XD
Hentikan segera amalan ini kerana ia membahayakan telinga korang. 
Para doktor juga tidak menggalakkan korang memasukkan apa apa objek ke dalam lubang telinga.
Sekiranya korang memasukkan objek ke dalam telinga korang, risiko menyebabkan terjadinya masalah pendengaran adalah tinggi.

Cara terbaik untuk membersihkan telinga adalah menggunakan kain yang lembap.
Kalau rasa rasa tak nak jadi pekak ke apa, hentikan lah amalan ni dengan segera okay !
Aku pun dah berhenti cuma aku korek telinga sebulan sekali je.
Bukan macam korang, kalau boleh tiap tiap hari nak korek telinga kann?

Untuk maklumat lanjut pasal kebaikan atau keburukkan mengorek telinga,
korang boleh klik >DEKAT SINI<





TERIMA KASIH KERANA SUDI BACA ENTRY KITA :*

2 comments to zeeQa:

Adib Site said...

info yg berguna. thanks

cik amal said...

sebulan sekali? bapak bnyk nnt tahi tlinga tu.. tp klu nk mncegah,ianya lebih baik