Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Tutorial

ALHAMDULILLAH



*JOHAN daerah kulai. Yang tudung putih dengan tudung coklat ala kuning kuning tu cikgu yang sanggup berkorban untuk kiteorang, ada lagi sorang cikgu tapi dia tak ada*


Assalamualaikum !
Harini aku ada semangat nak cerita pasal perbahasan yang aku masuk haritu.
Serius tak sangka kot, this year aku baru masuk perbahasan and this year juga sekolah aku pecah rekod jadi JOHAN !
Aku punya tugas untuk perbahasan ni jadi Perdana Menteri.
Sepanjang perlawanan, pusingan awal sampai pusingan ketiga kiteorang dapat jadi KERAJAAN.
Pusingan akhir kiteorang dapat jadi PEMBANGKANG.

Masa final tu, kiteorang kelam kabut sebab tak sangka langsung dapat masuk pusingan akhir.
Kiteorang mati mati ingat kalah masa lawan dengan Sekolah Bandar Putra.
Dah menang lawan Bandar Putra, kiteorang apa lagi, keluar dari situ terus pergi kantin siapkan teks untuk pusingan akhir. Da la tak buat apa apa pun persediaan.
Kiteorang mula mula buat teks untuk kerajaan then cikgu datang dia cakap kiteorang dapat pembangkang.
Aku apa lagi campak lah yang Kerajaan punya terus buat Pembangkang punya.
Nasib baik ada kuarantin selama 1 jam tak silap aku so sempat lah juga buat teks untuk pembangkang.

Masa nak lawan untuk final tu, aku rasa takut pun ada sebab teks aku buat pun ayat yang merapu je.
And finally masa da habis semuanya. Tunggu untuk majlis penutup.
Masa tu, semua buat muka tak kisah, tak heran langsung dah.
Last last cikgu sekolah Sultan Ibrahim tu cakap sekolah kiteorang menang, ALHAMDULILLAH je yang terkeluar dari mulut aku,
Aku nak menangis pun ada, nak menjerit pun ada. Macam tak percaya je.
Selama ni aku masuk mana mana pertandingan memang susah nak dapat JOHAN.

Maybe kali ni rezeki kiteorang kan, so lepasni kiteorang akan go to peringkat negeri and lawan dekat Segamat.
Kiteorang lawan 18.3.2013
So, apa lagi terpaksa lah bekerja keras kalau nak masuk kebangsaan kan.
So wish me goodluck for peringkat Negeri nanti tauuu ! :)


*yang pakai baju sekolah tu, ex classmate aku dulu. Kiteorang lawan dekat sekolah dia*


TERIMA KASIH KERANA SUDI BACA ENTRY KITA :*

1 comments to zeeQa: